Cześci do nowych serii Jawy

Mnóstwo dzisiejszych motocyklistów i harleyowców zaczynało swoje przygody na Jawach, i mimo iż dla niektórych nie jest to powód do dumy, to inni traktują stare motocykle z ogromnym sentymentem i niejednokrotnie odrestaurowuje swoje pierwsze maszyny, używając je na pokazach i zlotach motocyklowych. Inni fani marki idą o krok dalej, pozostając ciągle przy starym motocyklu, mimo możliwości wymiany na lepszy i mocniejszy model.

Nowa seria klasycznych motocykli Jawa

części JawaMimo bardzo powszechnej opinii o motocyklach Jawy jako o maszynach tanich, o niskich osiągach, przeznaczonych raczej dla kolegów o niskim budżecie, wiadomość o ponownym uruchomieniu produkcji motocykli tej marki było dla wielu kolegów bardzo dobrą wiadomością. Zdecydowanie wielu mogło teraz bez trudu dostać oryginalne części Jawa do swoich zabytkowych maszyn, które nierzadko były na granicy możliwości regeneracji i wymagały użycia podzespołów innych firm, przez co mogły stracić wartość pokazową, ale równie wielu chciało przetestować nowe maszyny, motocykle które w dalszym ciągu były tanie i ogólnodostępne, podobnie jak i podzespoły i części zamienne do nich, aczkolwiek produkowane były już z pomocą najnowszych technologii, wzorowanych na rozwiązaniach najlepszych producentów motocykli, i z użyciem materiałów o najwyższej trwałości i zużywalności. Mimo przystępnej ceny, nowe motocykle były pełnoprawnymi maszynami drogowymi z bardzo dobrymi osiągami jak na maszyny przeznaczone głównie dla początkujących motocyklistów do rekreacyjnej jazdy na niewielkie dystanse, nierzadko mogącymi konkurować z niejednym motocyklem zza granicy, a seria wyczynowa sprawdzała się w terenie świetnie, nie potrzebując absolutnie żadnych modyfikacji by móc cieszyć się świetnymi osiągami w każdym terenie.

Na pokazach pojawiało się wiele nowych maszyn, aczkolwiek najwięcej uwagi przyciągały właśnie klasyczne, zabytkowe motocykle, często odnowione do prawie fabrycznego stanu dzięki bardzo kompatybilnym podzespołom, które nie były tylko tanie i łatwo dostępne, ale również uniwersalne, nie odbiegając konstrukcyjnie od części do starej generacji motocykli. Dzięki temu, podczas pokazów można było obejrzeć naprawdę niespotykane modele, nawet te które nie były produkowane od ponad pół wieku.